Een badkamer kopen moet leuk zijn

Een badkamer kopen moet leuk zijn

"Dat maakte me boos, dit moet anders."

Met zijn stucadoorsbedrijf leverde hij het stucwerk op in honderden badkamers in opdracht van badkamerzaken. Met name badkamers in het hogere segment. En vaak zag hij het eindresultaat tekort gedaan worden door gebrekkige communicatie met de klanten, onduidelijke afspraken en frustraties bij klanten door bijkomende kosten.

“Sorry mevrouw, maar dit werk is niet afgesproken in uw offerte. Dat valt onder meerwerk.”. Wout Schuit hoorde het geregeld langskomen. De aanleiding? Onduidelijke afspraken, onverwachte kosten en technisch onmogelijke situaties waarbij er gezocht moest worden naar andere afwerkingen.

“Vaak waren wij de sores van de badkamerzaken aan het oplossen. En als je dan de frustraties en teleurstelling ziet bij klanten, zonder dat hier iets aan gedaan wordt door de badkamer verkoper zelf… Dat maakte me boos. Dat zette mij aan het denken. Dit moet anders.”.

Het leek hem veel beter dat een klant van begin tot eind geholpen wordt door één persoon.

"Dit moet beter: een badkamer kopen moet leuk zijn!"

“Zo begonnen wij, naast ons stucadoorsbedrijf, 10 jaar geleden Bad en Wonen. Wij richten ons op één doel: een badkamer kopen moet leuk zijn, van begin tot eind!” Hij kon het huidige pand overnemen van een bekende. Verbouwde het van top tot teen en realiseerde één van de meest sfeervolle badkamerzaken op de Veluwe. “Het begint bij een goede sfeer. We willen dat mensen zich direct op hun gemak voelen. Daarnaast horen we dat onze complete begeleiding echt een verademing is voor klanten. We zien dit vooral terug doordat zeker de helft van onze klanten ontstaan door aanbeveling van kennis en familie.”

Groeien tegen de stroom in

De crisis diende zich al snel aan. De huizenverkoop stortte in. Badkamerzaken probeerden te overleven door met flinke kortingen te smijten en soms zelfs onder inkoopprijzen het werk uit te voeren. “Maar wij wilden niet afwijken van onze aanpak omdat klanten heel blij zijn moet hoe wij het hele proces begeleiden. Dankzij de aanbevelingen van onze klanten wist Bad en Wonen zich te vestigen tegen de stroom in.”

Meer bouwkundige kennis voor badkamer renovaties en verbouwingen

De afgelopen jaren is Bad en Wonen een stapje verder gegaan. Zoon Robin Schuit kwam bij de zaak in met de opdracht om meer bouwkundige kennis in te brengen en het assortiment aantrekkelijker te maken. “Robin komt uit de bouw. Wat kan wel, en wat kan niet? Tijdens het inmeten heb je bouwkundige inzichten nodig. Zeker bij verbouw en renovatieprojecten.” Robin: “nu de crisis achter de rug is willen mensen weer verhuizen. Maar de nieuwbouw begint achter te lopen op de vraag. Mensen kiezen weer vaker voor de verbouwing of renovatie van hun badkamer. Zeker in iets oudere huizen brengt dit veel uitdaging met zich mee. Maar met de mensen die hier nu werken kunnen we die projecten altijd tot een goed eind brengen.”

Een andere aanpak en uniek assortiment… Precies zoals we het zelf zouden willen.

Een badkamer(meubel) kopen kan ook bij de grote ketens en de IKEA. Maar wie echt iets op maat wil hebben, specifieke wensen heeft of liever niet in zijn nek gehijgd wordt door opdringerige verkopers moet eens bij Bad en Wonen langskomen. “Die unieke merken die we hier laten zien in de showroom doen het goed”; zegt Robin. “Het is elke keer een bevestiging dat klanten bewust kiezen voor onze aanpak én ons assortiment. Laat de IKEA en Praxis maar stunten met standaard-spullen. Wij doen daar niet aan mee. Een goede prijs is belangrijk; maar de manier waarop je badkamer koopt en geleverd krijgt is veel belangrijker.

“Wij vinden dat een badkamer uitzoeken een fantastische beleving moet zijn en niet aangedreven moet worden door de verkooptrucjes van getrainde jongens en meiden die afgerekend worden op verkoopprestaties. Je wordt zelf toch ook niet goed van zo’n aanpak als je een nieuwe auto uitzoekt? Eigenlijk is dat onze missie; een badkamer verkopen op de manier zoals we het zelf ook zouden willen.“

Een badkamer kopen moet leuk zijn; wij gaan voor jouw gelukstraan

“We zeggen: een badkamer kopen moet leuk zijn. Van de naar de showroom gaan, tot je gelukstraan”, lacht Robin. Ze maken het mee, dat een klant tranen in de ogen krijgt bij de eerste aanblik van een glimmend nieuwe badkamer. “En weet je wat zo mooi is! Een nieuwe badkamer wordt bij ons schoongemaakt door een professioneel schoonmaakbedrijf zodra de kitranden droog zijn, zodat je gelijk kunt gaan genieten. We zagen vroeger klanten weleens direct naar de schoonmaakkast lopen zodra we opgeleverd hadden. Stel je voor dat je eerste ervaring in je nieuwe badkamer een goede schoonmaakbeurt is... Dat kan toch niet! Je moet trouwens nog opletten ook waar je een badkamer mee schoonmaakt.”


“We hadden nooit verwacht dat we in 10 jaar tijd al bijna 1000 badkamers verkocht zouden hebben, maar toch is het zo!”

Robin Schuit

Sanitair bij Bad&wonen

Bad-wonen-blok-sanitair Een badkamer is tegenwoordig veel meer dan een badkamer. Het is een leef- en relaxruimte geworden met geraffineerde basis- en...

Tegels bij Bad&wonen

Bezoek de showroom Tegels bepalen voor een groot deel de uitstraling en sfeer van uw badkamer. Ze zijn er in alle soorten en maten van...

Bad&wonen in de media

Omdat wij ons al sterk inzetten voor het compleet inrichten van uw droombadkamer, gaan wij nog een stapje verder... Omdat wij ons al sterk inzetten voor het compleet inrichten van uw droombadkamer, gaan wij nog een stapje verder...

Activiteiten

Contact

Bad & Wonen Sanitair Tegels

Bad&Wonen B.V.
Hoge Eng Oost 13
3882 TM Putten (NL)

Telefoon +31 (0)341 362 563
E-mail info@badenwonen.nl