Veelgestelde vragen

Wij helpen graag bij het uitzoeken van uw badkamer. Dat begint al op het moment dat u voor het eerst gaat oriënteren op internet. Er komt heel veel kijken bij het uitzoeken van een nieuwe badkamer. En eenmaal gekozen, dan wilt u zeker weten dat u nooit spijt krijgt.

Marieke geeft op deze pagina antwoord op tientallen veel gestelde en hele belangrijke vragen:

1. Vragen ter voorbereiding op een bezoek aan een badkamer-showroom

Moet ik een afspraak maken voor een bezoek aan jullie/een showroom?

Een badkamer uitzoeken kan best tijdrovend zijn. U wilt op uw gemak eerst oriënteren zonder direct een verkoper achter u aan te hebben. Maar u wilt ook vragen kunnen stellen of zelfs een tekening uit laten werken op het moment dat u iets ziet dat u aanspreekt of er aan toe bent om een stap verder te gaan. In het ergste geval komt u naar onze showroom en verspeelt u een vrije middag doordat wij al teveel afspraken hebben staan om uw vragen te kunnen beantwoorden en dat zou zonde zijn.


Ons advies: Komt u alleen om te oriënteren dan hoeft u geen afspraak te maken. Maar wilt u bijvoorbeeld graag een tekening van de badkamer laten uitwerken of daadwerkelijk materialen uitzoeken? Dan raden wij u aan om een afspraak te maken.

Wat moet ik meenemen bij een afspraak?

Zonder schets met maatvoering van de badkamer wordt het voor ons erg lastig om een goed beeld van de badkamer te krijgen en de juiste maatvoering te hanteren. U wilt wel dat wat wij intekenen klopt met de werkelijkheid en dat dit ook past in uw nieuwe badkamer. Om direct goed aan de slag te kunnen gaan zouden wij het daarom prettig vinden als u een schets meeneemt met daarop de maatvoering van de badkamer (lxbxh). Denkt u hierbij ook aan de maatvoering en plaats van eventuele deuren, (borstwering van) ramen/dakkapellen, schuine plafonds, leidingkofen of andere bijzonderheden. Deze schets mag (maar hoeft niet) op schaal te zijn. Hebt u een moodboard, Pinterest afbeeldingen of plaatjes uit tijdschriften verzameld? Neemt u deze dan ook gerust mee. Op deze manier krijgen wij een goed beeld van uw smaak en wensen.

Welke vragen kan ik verwachten tijdens een gesprek?

We beginnen het gesprek met een lekker kopje koffie of thee en bespreken dan samen uw wensen voor de badkamer. Vragen die u van ons kunt verwachten zijn bijvoorbeeld; Gaat het om nieuwbouw of renovatie? Welke onderdelen ziet u graag terug in de badkamer? Maakt u met meerdere personen tegelijkertijd gebruik van de wastafel? Hebt u opbergruimte nodig d.m.v. bijvoorbeeld kasten? Komt er een wasmachine/droger/wasmand in de badkamer te staan? Welke stijl/sfeer spreekt u het meest aan? Met welke begroting kunnen wij rekening houden? Wilt u alleen de materialen geleverd krijgen of wilt u ook dat Bad & Wonen de installatiewerkzaamheden verzorgt? Etc. Spelenderwijs proberen wij erachter te komen welke elementen het belangrijkst voor uw zijn en te bepalen wat er (technisch) mogelijk is in uw badkamer.

2. Algemene oriëntatievragen

Hoe zorg ik dat een badkamer binnen begroting blijft?

Een veel te dure offerte in uw mailbox waar u niet op zit te wachten? Om dit te voorkomen en om duidelijkheid te scheppen is het van belang dat we eerlijk en open tegen elkaar kunnen zijn. De aanschaf van een badkamer is een flinke investering van uw woning, dat begrijpen wij. En als u van tevoren bespreekbaar maakt welke begroting u voor de badkamer heeft uitgetrokken dan kunnen we samen kijken of dit realistisch en haalbaar is t.o.v. de gestelde wensen. Ook kunnen we dan gericht kijken naar de indeling van de badkamer en welke artikelen binnen uw budget passen. Dit scheelt u wellicht een teleurstelling achteraf. We hebben badkamers in verschillende prijsklassen en bijstellen kan altijd nog. Mocht de eerste offerte iets te hoog uitvallen dan kunnen we in de volgende offerte uiteraard diverse alternatieven aanbieden om zo toch binnen uw budget te blijven.

Hoe weet ik zeker dat ik de badkamer kies die bij ons past?

Om achteraf niet met een teleurstellende blik op uw badkamer terug te kijken, maken we vooraf duidelijke afspraken met elkaar. In ons eerste gesprek proberen we uw wensen en mogelijkheden op een rijtje te krijgen. We vragen vervolgens door naar bijvoorbeeld de stijl van uw woning/inrichting en uw prioriteiten. Op basis hiervan geven wij u een deskundig en persoonlijk advies op maat. Dus speciaal voor úw situatie en voor ú als gebruiker. Een ontwerp op maat is het gevolg. U krijgt dus geen standaard badkamer maar een badkamer die echt aansluit op uw specifieke wensen en stijl.

Kan ik de badkamer eerst zien voordat ik hem koop?

Wij snappen dat de aanschaf van een badkamer een flinke investering is. U wilt dus niet zomaar akkoord gaan met een lijst van artikelen opgesomd in een offerte. Daarom bieden wij de mogelijkheid om een ontwerp op maat te maken. Dit doen wij met een zeer realistisch 3D ontwerpprogramma. Hiermee kunt u duidelijk zien hoe uw nieuwe badkamer eruit komt te zien. Er zijn zelfs ontwikkelingen dat u in de toekomst door middel van een 360/VR bril uw badkamer kunt bekijken. Hiermee kunt u door middel van een speciale bril (nog voordat u de badkamer heeft aangeschaft) alvast door uw nieuwe badkamer ‘lopen’.

Hoe houd ik rekening met de toekomst bij aankoop van de badkamer?

Ouder worden kan soms bepaalde consequenties of gebreken met zich meebrengen. U krijgt gezinsuitbreiding waardoor u een veilige situatie voor uw kind(eren) wilt creëren of u raakt wellicht wat moeilijker ter been waardoor u meer steun in de badkamer nodig heeft. Wij kunnen u diverse oplossingen aanreiken om meer comfort in de badkamer toe te passen. Dit kan variëren van een antislip douchebak tot een wandsteun of zitje voor in de douche. Wij denken graag met u mee om de ideale badkamer voor u te ontwerpen.

Hoe weet ik dat mijn badkamerzaak te vertrouwen is?

Bad & Wonen is een badkamerspeciaalzaak en wij mogen ons een 5-sterrenspecialist noemen. Dit houdt in dat wij garant staan voor een goed advies, vakmanschap, kwaliteit, service en garantie. Hier onderscheiden wij ons dan ook in. Daarnaast werken we veelal volgens het principe: uitvoering conform afspraak. Bij Bad & Wonen werken we niet met targets of provisie dus u krijgt geen ‘hijgende’ verkoper in uw nek en u hoeft ook niet dezelfde dag te beslissen. Onze adviseurs beschikken over een gezonde dosis geduld. Sterker nog… al komt u drie keer terug, u bent van harte welkom! Wij geven u een eerlijk en persoonlijk advies op maat, willen graag dat u zich op uw gemak voelt en dat u de juiste beslissing maakt, ook als u daar wat meer tijd voor nodig heeft.

3. Vragen tijdens de aankoopfase

Waar moet ik opletten bij de aankoopfase?

Bij het aanschaffen van een badkamer komt veel kijken. Waar moet ik allemaal aan denken, zie ik niets over het hoofd? Onze adviseurs zijn getraind om over dergelijke details na te denken. Ze zullen u de juiste vragen stellen om te ontdekken of u overal wel aan gedacht heeft. Kan die grote inloopdouche bijvoorbeeld wel via de trap naar boven? Is daar ruimte genoeg voor? Wat is er technisch mogelijk? Tijdens een (vrijblijvende) situatieopname bij u thuis kan Bad & Wonen de technische (on)mogelijkheden bekijken en vervolgens verwerken in het ontwerp.

Welke onderdelen moeten terugkomen in de offerte?

Oei, iets belangrijks vergeten? Het zou zonde zijn als u hier te laat achter komt. Als u onze checklist invult, dekt u al een groot deel van de onderdelen die in de offerte worden opgenomen. Onderdelen waar u aan kunt denken zijn: sanitair, opbergruimte, tegels, woonvloer, stucwerk, sauswerk, ventilatie, plafond, verlichting, accessoires etc. Maar we kunnen ook woonvloeren of pleister- en sauswerkzaamheden offreren voor andere ruimtes. Tijdens ons gesprek bespreken we stap voor stap welke materialen en eventueel werkzaamheden er aan bod komen en in de offerte opgenomen dienen te worden.

Waar moet ik op letten bij het vergelijken van aanbieders?

Wij begrijpen dat u de mogelijkheid wilt hebben om ons eventueel met andere aanbieders te kunnen vergelijken. Helaas merken we in de praktijk dat dit niet altijd reëel gebeurd. Appels met peren vergelijken kan ons inziens nadelig uitvallen met uw verwachtingen. Om een goed vergelijk te kunnen maken moet de kwaliteit van de artikelen in ieder geval wel overeenkomen. Bad & Wonen kan meerdere materialen en merken naast elkaar leggen om u de verschillen in kwaliteit en kosten te laten zien. Daarnaast kan er verschil zitten in voorwaarden, advies, levering, aanbetaling, installatiewerkzaamheden etc. Bij Bad & Wonen leggen we u graag uit hoe onze offerte in elkaar steekt en wat onze werkwijze is zodat u van te voren duidelijk weet waar u aan toe bent.

Hoe voorkom ik onverwachtse kosten?

Het laatste dat u wilt is een hoge rekening achteraf. Dit kunt u voorkomen door vooraf duidelijke afspraken te maken en deze ook op papier te zetten zodat u er later op terug kunt vallen. Als u met Bad & Wonen een offerte voor akkoord tekent dat komen we een bepaald bedrag overeen voor wat er in de offerte is beschreven. Door vooraf tot in detail te bespreken welke onderdelen en/of werkzaamheden in de offerte moeten worden opgenomen, bespaart u onnodige extra kosten achteraf. Wilt u achteraf nog een extra stopcontact of toch liever een duurdere doucheset dan geoffreerd, dan wordt er wel een meerprijs berekend.

Hoe voorkom ik een miskoop?

Om teleurstellingen achteraf te voorkomen is het raadzaam om vooraf goed na te denken wat uw wensen zijn. Gaat u voor mooi of praktisch of een combinatie daarvan? Meten is weten en naast bepaalde voorschriften kunt u zelf vaak goed bepalen waar u waarde aan hecht bij uw aankoop. Gun uzelf een beetje bedenktijd, hierdoor kunt u de eigenschappen nog even rustig overwegen. Onze ervaren adviseurs kunnen u vervolgens behoeden voor een miskoop door u duidelijke vragen te stellen over uw verwachtingen van bepaalde artikelen en u te wijzen op de eventuele voor- en nadelen van dat artikel zodat u weloverwogen uw keuze kunt maken.

4. Algemene badkamerverbouwingsvragen

Hoelang duurt een verbouwing/renovatie?

Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die moeten gebeuren. In een badkamer met veel bouwkundige werkzaamheden zal de verbouwing langer duren dan wanneer alles al nagenoeg op de juiste plek zit. Gemiddeld houden wij 2 tot 3 weken aan voor een complete renovatie maar uiteraard krijgt u vooraf van ons te horen welke termijn u voor uw badkamer kunt hanteren.

Kan ik vervangend sanitair/douche krijgen tijdens de verbouwing?

Wij begrijpen dat het lastig is wanneer u het een poosje zonder toilet of douche zult moeten stellen. Tijdens de verbouwing zullen wij er dan ook zorg voor dragen dat de toiletten zo goed als dagelijks werkzaam zijn. Voor het gebruik van een douche kunt u eventueel een mobiele douchewagen huren welke in de tuin of op de oprit wordt geplaatst. Kosten hiervoor zijn afhankelijk van de gebruiksduur en zullen we vooraf met u bespreken.

Hoeveel overlast kan ik verwachten?

Het verbouwen van een badkamer brengt helaas wat noodzakelijke ‘rommel’ met zich mee. Bad & Wonen streeft er echter naar dit tot een minimum te beperken. Bouwafval wordt om die reden zo snel mogelijk afgevoerd en aan het einde van de dag wordt de looproute/badkamer zo veel mogelijk netjes aan kant gemaakt zodat er geen rondslingerend afval blijft liggen. Na de demontagewerkzaamheden begint de opbouwfase alweer, hier ondervindt u nauwelijks overlast van. Als service bieden wij u ook aan dat de badkamer gelijk na oplevering netjes wordt schoongemaakt door een professionele schoonmaker. Zo kunt u gelijk van uw badkamer genieten!

Wat als de planning uitloopt?

Het liefste wilt u natuurlijk niet dat de planning uitloopt maar in de werkelijkheid kan er altijd iets voorkomen waardoor dit soms wel van toepassing is. Denk hierbij aan een langere droogtijd van het stucwerk, ziekte van werklieden, meerwerk, etc. Vraag uw badkamerspecialist dit altijd zo snel mogelijk te melden. Bad & Wonen probeert uiteraard zo snel mogelijk te schakelen zodat we de vertraging kunnen versnellen.

Wat moet ik doen als iets verkeerd geleverd wordt?

Om snel te kunnen schakelen kunt u dit het beste gelijk bij ons melden. Op die manier kunnen wij de oorzaak wellicht nog achterhalen en kunnen we het gelijk bij de leverancier melden zodat de eventuele nieuwe bestelling van het juiste artikel ook geen onnodige vertraging oploopt.

5. Vragen over (de dienstverlening van) Bad & Wonen

Kunnen jullie ook een ontwerp voor onze badkamer maken?

Het is vaak lastig om een voorstelling te maken hoe uw nieuwe badkamer eruit komt te zien. Een eenvoudige plattegrond geeft u nauwelijks ruimtelijk inzicht en sfeer, vooral als u zelf weinig visualiserend vermogen heeft. U wilt graag de mogelijkheid om eerst uw nieuwe badkamer te zien voordat u tot eventuele koop overgaat. Bad & Wonen beschikt over creatieve adviseurs die uw droombadkamer kunnen ontwerpen middels een zeer realistisch en gedetailleerd 3D ontwerpprogramma. Creatief, speels en out-of-the-box denken zijn hierbij trefwoorden die goed van toepassing zijn. Via een groot tv-scherm kunt u dan live meekijken en kunnen we ter plekke gelijk eventuele wijzigingen doorvoeren. Het ontwerpprogramma geeft een zeer realistische weergave van uw badkamer, waardoor u van te voren al goed kunt zien hoe uw droombadkamer eruit komt te zien.

Kan Bad & Wonen ook alleen materialen leveren?

Hebt u zelf een installateur of gaat u zelf de installatie van de badkamer verzorgen? Ook voor de levering van alleen materialen bent u bij Bad & Wonen aan het juiste adres. Of het nu alleen om een doucheset gaat of om een hele badkamer, wij helpen u graag de juiste keuze te maken.
 

Wie werkt er aan mijn badkamer?

U wilt wellicht liever niet dat er allerlei vreemden aan uw badkamer werken. Werklieden welke bijvoorbeeld niet in Nederlands communiceren of waarvan niet aangetoond is dat zij capabel zijn om de betreffende werkzaamheden te verrichten. Om zowel kwaliteit van werkzaamheden als duidelijke communicatie te kunnen garanderen werkt Bad & Wonen daarom uitsluitend met vaklieden. Vaklieden waar wij als Bad & Wonen vierkant achterstaan, die gespecialiseerd zijn in hun vakgebied en die duidelijk communiceren. Op die manier kunt u er zeker van zijn uw badkamer in de juiste handen is.

Betaal ik meer voor jullie project-begeleiding?

Zodra u gebruikt maakt van ons installatiepakket waarbij Bad & Wonen de werkzaamheden voor de badkamer verzorgt, maakt u automatisch gebruik van onze projectbegeleiding. Tijdens de bouw zullen wij er dan op toezien dat afspraken worden nageleefd en dat er netjes wordt gewerkt. Ook houden wij nauwlettend in de gaten dat alles conform afspraak wordt opgeleverd. U betaalt hier dus niet extra voor, dit is een service die wij u bieden zodra u Bad & Wonen de werkzaamheden laat uitvoeren.

Hoe houd ik mijn badkamer in goede conditie?

Indien u niet het juiste onderhoudsadvies opvolgt kan het zijn dat u (per ongeluk) eventuele vlekken of andere blijvende schade aan uw sanitair of tegels aanricht, waardoor eventuele later ontstane klachten helaas niet meer onder de garantie vallen. Dat zou natuurlijk zonde zijn. Om lang(er) van uw badkamer te kunnen genieten geven wij u daarom graag het juiste onderhoudsadvies voor de materialen die u heeft uitgezocht. In de verpakking van de geleverde materialen zit vanuit de leverancier vaak ook al een onderhoudsadvies bijgesloten. Bewaart u deze a.u.b. zodat u hier op terug kunt vallen. 

Welke garanties biedt Bad & Wonen?

Om zorgeloos van uw nieuwe badkamer te kunnen genieten geeft Bad & Wonen u 2 jaar garantie op de geleverde materialen en op de door Bad & Wonen verrichte installatiewerkzaamheden. Daar bovenop hebben de fabrikanten zelf ook nog hun eigen garantietermijn welke kan oplopen van 2 tot 5 jaar en bepaalde fabrikanten geven zelfs 10 tot 20 jaar garantie op bepaalde producten. Bad & Wonen tracht uiteraard ten allen tijde de besproken elementen conform afspraak na te komen en uit te voeren.

Kan ik vlakbij Bad & Wonen parkeren?

Om een optimale winkelbeleving te kunnen aanbieden zonder stress van het vinden van een parkeerplek beschikken wij pal voor de showroom over een privé parkeerplaats waar u uw auto gedurende uw showroombezoek gratis kunt parkeren.

Is er een lift aanwezig in de showroom?

Ons pand telt in totaal twee verdiepingen welke met een grote brede trap zijn verbonden. Er is helaas geen lift aanwezig in de showroom en begrijpen dat dit lastig kan zijn indien u slecht ter been bent of een kinderwagen mee moet nemen. Maar uiteraard zijn we zo behulpzaam om u de trap op te helpen indien gewenst.

Wat kan ik in de showroom zien?

Wij begrijpen dat u graag geïnspireerd wilt worden en diverse (creatieve of praktische) mogelijkheden wilt zien voor uw badkamer. Daarom hebben wij in onze showroom maar liefst minimaal 26 complete badkameropstellingen voor u gerealiseerd met verschillende materialen en indelingen. Daarnaast laten wij ook een groot scala aan wand- en vloertegels, woonvloeren en accessoires zien. U kunt in onze showroom naar alle hartenlust vrijblijvend inspiratie opdoen voor uw eigen badkamer.

De mooiste merken vindt u bij Bad & Wonen onder één dak

Bekijk het ruime aanbod merken online of kom op uw gemak eens langs onze vernieuwde showroom.
  • Bad-wonen-box-Primabad.png
  • Bad-wonen-box-Grohe.png
  • Bad-wonen-box-Hansgrohe.png
  • Bad-wonen-box-get-wet.png
  • Bad-wonen-box-HSK.png
  • Bad-wonen-box-Luca-Sanitair.png
  • Bad-wonen-box-Thebalux.png
  • Bad-wonen-box-Bruynzeel.png
  • Bad-wonen-box-Daravit.png
  • Bad-wonen-box-Villeroy_Boch.png
  • Bad-wonen-box-Sealskin.png
  • Bad-wonen-box-Sphinx.png
  • Bad-wonen-box-Clou.png
  • Bad-wonen-box-Axor.png
  • Bad-wonen-box-Dornbracht.png

Activiteiten

Contact

Bad & Wonen Sanitair Tegels

Bad&Wonen B.V.
Hoge Eng Oost 13
3882 TM Putten (NL)

Telefoon +31 (0)341 362 563
E-mail info@badenwonen.nl